سه‌شنبه، دی ۲۲، ۱۳۸۸

پایان جنگ یا جنگ بی پایان؟! عقلای ایرانی توجه کنند


امروز در سایت رجانیوز مطلبی دیدم با عنوان " آمریکا همیشه به دنبال دشمن بین المللی است " . از اینکه این سایت وابسته به تند روان حکومت ایران چنین مطلبی را منتشر کرده تعجب کردم و در قسمت نظریه خوانندگان چنین نوشتم :
"فقط کافی است متوجه این حقیقت بشویم که آمریکا بدنبال دشمن بین المللی هست تا آنوقت بفهمیم که تندروها در خاور میانه را کی تند رو کرده است . و آنان که همیشه دشمن دشمن میکنند در خدمت کی هستند ! اینکه بگوییم آمریکا در عراق و یا در افغانستان در باطلاق گیر کرده است خیلی ساده اندیشی هست .مگر آمریکا میخواهد زود پیروز شود و جنگ تمام شود ؟!این خود جنگ است که در خدمت آمریکاییهاست . و آمریکا از آدمهای شرور و جنگ طلب پشتیبانی میکند و البته آنها را در کنترل نگه میدارد .برای همین است که هر وقت عاقلان در صحنه سیاسی این کشورها ظاهر شوند با دسایس مختلف آنها را حذف میکنند"
عصر امروز که مجددا این سایت را باز کردم مطلب را حذف کرده بودند و در آرشیو سایت هم وجود نداشت . ظاهرا متوجه شدند که با این مطلب خودشان را لو داده اند . من آن مطلب را کپی و ضبط کرده بودم و آنرا عینا در زیر می آورم و اگر چه ضد و نقیض هایی در آن دیده میشود ولی مخصوصا به حکومتیان و طرفدارانشان توصیه میکنم که آنرا بخوانند . اگرچه اینگونه مطالب قبلا در همین وبلاگ و توسط کسان دیگر هم به روشنی گفته شده است ، ولی شاید از زبان خودیهاشان بهتر متوجه شوند که هدف مستکبرین استفاده از منابع سرشار مناطقی مثل ایران است و بهمین منظور بهانه های لازم بین المللی را با کمک بومیان نادان این کشورها فراهم میکنند . و چون در حال حاضر تسخیر کشورها مانند عهد قدیم امکان ندارد ، با روش جدید مانند آنچه در عراق و افغانستان و یمن و سایر نقاط اتفاق افتاده عمل می کنند . جنگ هشت ساله ایران و عراق نمونه بسیار با صرفه تر از این نوع جنگها بود . و اگر زمانی مصلحت بدانند و شرائط بین المللی هم آماده شود تبدیل ایران به عراق و افغانستان دیگر هم برایشان آسان است . فقط کافیست حکومت نادان و دیکتاتور فعلی در ایران حاکم باشد تا با عملکرد های احمقانه اش منافع مستکبرین را فراهم کند . تنها چیزی که میتواند مستکبرین را در مقابل کشورهایی مثل ایران خلع سلاح کند ، وجود دولت هایی عاقل و متکی بر آرای مردم برخوردار از آزادیهای سیاسی . اگر دولت ایران دولتی مشروع و منتخب در انتخاباتی آزاد بدون شائبه تقلب باشد و کلیه مردم هم از آزادیهای سیاسی بر خوردار باشند . و دولتیان با شعارهای تو خالی و غیر عاقلانه فضای بین المللی را علیه کشور خراب نکنند ، و رفتارهایی دیپلماتیک توام با عزت و وقار ایرانی از خود نشان دهند ، دیگر بهانه ای برای اقدام خصمانه علیه چنین ملتی ایجاد نخواهد شد . و فضای عمومی جهانی به کسی اجازه رفتار خارج از عرف نمیدهد . از بعد از انقلاب تا کنون هم اقدامات خصمانه علیه ما همیشه پس از ایجاد جو لازم انجام گرفته که متاسفانه همیشه خودیها در ایجاد آن کمک کرده اند . اگر حکومتیان کمی عرق ملی داشته باشند و علاقه ای به سربلندی ایران ، هرچه زودتر فضای لازم برای تغییرات اساسی برابر آنچه تحت عنوان " چه باید کردهای ایرانی و راه برون رفت از بحران " آمد را فراهم خواهند کرد . در غیر اینصورت هم مردم ایران چاره ای دیگر جز پیشبرد جنبش خود تا آزادی ندارند .

امریکا همیشه به‌دنبال دشمن بین‌المللی است

"کتاب" آمریکایی آرام" ، مخلوطی از ایده آلیسم و جهالت است ، وتلاش دارد تا دموکراسی و تمامی خوبی ها را برای مردم به ارمغان بیاورد و این را تمام خوشبختی می داند .آمریکا در باتلاق غرق خواهد شد و صدها هزار تن از مردم را به کشتن خواهد داد و این پایان مصیبت است ."
به گزارش رجانيوز به نقل از مديا مانيتورز، "آمریکایی آرام" نام جوان ساده آمریکا یی است که پسر یک پروفسوری است که در یک دانشگاه در هاروارد تحصیل می کند و نسبت به همه چیز بطور ایده آلیست فکر میکند .وقتی وی به جنگ ویتنام فرستاده می شود تلاش می کند که مردم ویتنام را از دو دشمن یکی استعمار فرانسه و دیگری کمونیست نجات دهد . وی چیزی درباره کشوری که قرار است آنرا به اشغال درآورند و یاباعث شده که وی در دردسر بیافتد نمی داند. رمان با قتل عام به پایان می رسد.
تا کنون 54 سال از نوشتن این کتاب می گذرد ولی به نظر می رسد که آمریکا یی آرام کمترین تغییری نکرد ه است .آمریکا هنوز ایده آلیست است(حداقل در نوع نگاه خودش به خودش)،و هنوز قصد دارد که برای خارجی ها که شناختی از آنها ندارد رستگاری به ارمغان بیاورد،و هنوز مشکل مصیبت بار نزدیک است :در عراق،افغانستان ،و حالا هم در یمن .
مثال عراق یکی از ساده ترین آنهاست .
سربازان آمریکایی به عراق اعزام شدند تا رژیم ظالمانه صدام را نابود کنند .البته چند هدف به اصطلاح نوعدوستانه دیگر مانند طرح کنترل ذخایر نفتی عراق و استقرار پادگان نظامی آمریکا در قلب منطقه نفت خیز خاور میانه نیز هدف پشت پرده بود .ولی برای مردم آمریکا چنین تبین شد که آمریکا در یک هدف ایده آلیستی خواهان نابودی دیکتاتوری است که می خواهد جهان را با بمب اتم از بین ببرد.
این اتفاق شش سال پیش اتفاق افتاد و هنوز هم ادامه دارد.باراک اوباما که در ابتدا خود را فردی مخالف جنگ معرفی کرده بود ،به مردم آمریکا قول داد که نظامیان آمریکا را از خاک عراق خارج کند و حالا با وجود آن همه وعده و عید و حرف زدن هیچ نشانه ای از پایان جنگ دیده نمی شود.چرا؟ زیرا تصمیم گیران اصلی در واشنگتن هیچ عقیده ای ندارند که کشوری را که در اختیار دارند هرگز چشم شادی و آرامش را به خود ببیند .طراحان واشنگتنی زیاد توجه ای به تاریخ ندارند و عبرتی از آن نمی گیرند ،نوع مردم وجغرافیا ی یک کشور را نمی شناسند .آنها اول طبق مدل آمریکا یی یک انسیتو دموکراتیک ایجاد کرده ،به اصطلاح انتخاباتی و سپس همه چیز خود بخود سر جایش قرار می گیرد.
آمریکا نه تنها بمبی در عراق پیدا نکرد بلکه به بهانه بمب همه جا را ویران کرد .بعد از سال ها عملیات نظامی و کشت و کشتار درهمه جا با دکترین نظامی همه جا را به جهنم مبدل کردن .
"آمریکایی آرام" طرح و ایده ای برای خروج ندارد.دوسال قبل ازورود به عراق ، آمریکا درباتلاق افغانستان گیر کرده بود .چرا؟ زیرا یک سازمانی به نام آلقاعده ادعا کرده بود که برج های دوقلوی نیویورک را مورد حمله قرار داده است . رهبر القاعده در افغانستان است و نیروهایش را در آنجا اموزش می دهد . از نظر آمریکا همه چیز واضح است هیچ احتیاجی برای فکر کردن نیست .
آمریکا اگر کمترین اطلاعاتی از کشور عراق داشت هرگز دست به این کار نمی زد تا در این باتلاق گرفتار نشود .افغانستان همیشه گورستان اشغالگران بود ه است .امپراطوری های زیادی به آنجا حمله کردند و بعد از مدتی در حالیکه دمشان میان پایشان بود از آنجا فرار کردند.بر عکس عراقی که مسطح است ،افغانستان کوهستانی است و ماوای جنگ جوهای غیر نظامی .افغانستان سرزمین تعداد بیشماری از مردم مختلف با قبایل بیشمار است و هر کدام نیز خود مختار هستند .
سال ها می گذرد و آمریکا همچنان در افغانستان کشته می دهد و هیچ کس هم نمی داند که این جنگ کی به پایان خواهد رسید. و آمریکا از خود می پرسد این چه جهنمی بود که ما وارد آن شدیم ؟
القاعده ساخته دست آمریکا است و اسامه بن لادن نیز توسط شبکه مرکزی هالیوود نقش خود را به خوبی ایفا می کند و این امر بسیار واضح و روشن است.
آمریکا همیشه به دنبال یک دشمن سراسری در جهان می گردد .در گذشته کمونیست جهانی را علم کردند که چنین تبلیغ می کردند که پشت هر درخت و زیر هر سقفی کمونیست ها کمین کرده اند.اما افسوس که شوروری از هم پاشید و آمریکا نیاز مبرمی پیدا کرد که جایگزینی برای آن پیداکند و آمریکا ان را در شکل و شمایل جهاد سراسری القاعده به خورد جهانیان داد .و اینک بهانه " تروریسم جهانی" به بهانه جدید آمریکا تبدیل شد.
این هدف بسیار مزخرفی است .تروریست چیزی جزیک ابزار جنگ نیست . آمریکا در هر جای دنیا به بهانه تروریست قصد دارد به اهداف خود برسد و اهداف مختلف خود را پیگیری می کند. "تروریسم بین المللی " درست به مانند "توپخانه بین المللی " یا "کشتی جنگی بین المللی " است .اسامه بن لادن وجود خارجی ندارد و حالا دیکر القاعده تبدیل به یک بازار جنگجویان غیر نظامی شده است و مانند مک دونالود و در جهان فست فود و فشن جا یی برای نمایش خود پیدا کرده است و بازاری برای کسب درآمد نظامی برای آمریکا.
امروزه تنها برند آن عوض شده است روزگاری "کمونیست " وامروز " تروریست های القاعده ".
هیچ کس نمی داند که بن لادن کجاست ،البته اگر وجود داشته باشد، و هیچ مدرکی دال بر اینکه وی در افغانستان است و جود ندارد.بعضی ها معتقدند که وی د رپاکستان است .یا شاید هم در جایی در افغانستان پنهان شده است وآمریکا همه چیز را با این بیان توجیه می کند ،کشتار هزاران مردم بیگناه به خاطر یک نفر و امروزه آمریکا تمامی کشتار های خود را به بهانه تروریست انجام می دهد.
در طول چند هفته گذشته نام یمن زیاد به گوش می رسد حالا دیگر یمن همان نقش افغانستان و ویتنام را بازی می کند .بازی ویتنام ،عراق ،افغانستان در یمن هم به اجرا در آمده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر