دوشنبه، دی ۰۷، ۱۳۸۸

عاشورای امروز تهران

امروز تهران کربلا بود . مردمی که سالها شنیده بودند حسین برای رهایی از حکومت نا اهلان و جباران به قیام برخاسته و در این را ه شهید شده بود آمده بودند تا بسان او صدای حق طلبی و آزادیخواهی خود را به گوش همه برسانند . خیل میلیونی مردم از سراسر تهران خود را به خیابانهای انقلاب و آزادی رسانده بودند تا بلکه بتوانند انقلاب به تاراج رفته سی سال قبل خود را احیا کنند و آزادی خود را که آنرا کلید رفع مشکلاتشان و راه کسب ارزش انسانیت خود میدانند بدست آورند .




باید گفت که حسینیان امروز تهران بسیار مظلوم تر از حسین در کربلای آنروز بودند . اگر حسین در کربلا با سلاحی مشابه سلاح در دست دشمنانش در مقابل دشمنانش قرار گرفت ، تهرانیان امروز با دست خالی و پای پیاده و فقط با صدای آزادیخواهی ، خود را در مقابل دژخیمانی یافتند که سوار بر انواع وسائل سرکوب از هوا و زمین مردم را در محاصره داشتند و با شلیک سنگهایی که در صورت اصابت به نقطه حساس چیزی از گلوله کم ندارند و پرتاب انواع گازهای سمی و اشک آور که انسان را بحالتی گیج و غیر قابل تحمل در می آورد به سرکوب مردم پرداختند .در برگشت از یکی از کوچه ها از خانمی شنیدم که سر چهار راه دو نفر را کشتند . مردم مظلوم ولی شجاع تهران با مقاومت در مقابل قوای سرکوب موفق شدند بار دیگر صدای آزادیخواهی خود را بگوش جهانیان برسانند . وبه قدرتهای جهانی نیز بفهمانند که رژیم حاکم بر ایران فاقد هرگونه مشروعیت قانونیست و حمایت مستقیم و غیر مستقیم از آن جز نفرت جهانی برای آنان چیزی نخواهد داشت .


قیام خود جوش مردم تهران حامل پیامی هم برای نخبگان و صاحبان اندیشه و گروههای سیاسی بود .و آن اینکه بخشی از مظلومیتشان بخاطر عدم هماهنگی و تلاش مورد انتظار از طرف این گروههاست . وقت آن رسیده است که تمام گروههای سیاسی و صاحبان اندیشه بر سر آزادی و استقلال کشور هم پیمان شوند تا امکان استفاده بهتر از این نیروی عظیم مردمی فراهم و استقرار دولتی برخاسته از اراده ی ملت هرچه سریعتر عملی گردد .


امروز اکثر مردم تهران خود را به این صحنه های تحسین بر انگیز رسانده بودند و آنانکه پس از ساعتها پیاده روی و مقابله مظلومانه با تعقیب قوای سرکوب به خیابانها و کوچه های دور دست میرسیدند ، شاهد گروههایی کوچک از مردمی ساده و بی خبر هم بودند که در دسته هایی کوچک ولی با بوق و کرنای زیاد حاصل از ابزار وارداتی از چین و غیره با شعارهایی بیجان در حال حرکت به محلهایی بودند که بتوانند شکمهای خود را با غذاهای غرق در چربیهای کشنده ی باصطلاح نذریها سیر کنند ، غافل از این واقعیت که با این کارشان هم دنیا و هم آخرت مورد ادعای خود را از دست خواهند داد . یکی دیگر از وظایف جنبش مردمی ایران بیدار کردن اینگونه انسانهاست که مورد سوء استفاده شیاطین قرار می گیرند .


زمانی که با حال خسته خود را به منزل رساندم و بدنبال اخبار نشریات رفتم ، در حالی که برخورد های خیابانی تهران و سرکوب مردم در راس اخبار جهانی بود ، تلویزیون دولتی ایران در مهمترین برنامه خبریش اخبار عاشورا در عراق و کشورهای دیگر را در بوق گذاشت و بدون کوچکترین اشاره به این سری اخبار از تهران ، گوشه ای از عزاداری در شیراز را به نمایش گذاشت و به اخبار خود پایان داد . جالب اینکه فیلمی را هم به نمایش گذاشت که میگفت حمله نیروهای دولتی هند به عزاداران هندیست که عین همان چیزی بود که چند دقیقه قبل در خیابان آزادی دیدم و فکر کردم همان را دارد گزارش میدهد . این واقعیتی بود از آنچه امروز تا ساعت دو بعد از ظهر در تهران شاهد بودم تا بعدها بشنویم در شهرهای دیگر چه خبر بوده است .


مایلم بار دیگر نگرانی عمیق خودم را از آینده ایران به هموطنانم اعلام کنم و عرض کنم که رژیم حاکم که از بی خردی چیزی کم ندارد کشور را بسوی پرتگاه میبرد . اینان مورد سوء استفاده جهانخواران قرار دارند و از آنجا که منافع مستکبرین جهانی در وجود چنین رژیمهایی هست ، چنانچه ملت ایران خود برای نجات خود کوشش نکند ، هرآن که جنگ افروزان بخواهند، تبدیل ایران به عراق و افغانستان دیگر دور از انتظار نیست . پس قبل از اینکه بسیار دیر شود گروههای سیاسی در انسجام بخشیدن به فعالیتهای خود کوشش کنند و مردم را در مبارزات خود هماهنگ نمایند .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر