چهارشنبه، بهمن ۱۱، ۱۳۸۵

جنجال اتمی و فروش تکنولوژی کهنه به کشورها

در میان جنجالهای برانگیخته شده پیرامون برنامۀ اتمی ایران، موضوع روآوردن کشورهای خلیج فارس و خاورمیانه به تکنولوژی اتمی مطرح شده است. از طرف دیگر شواهد و قرائنی وجود دارد که غرب در حال رسیدن به تکنولوژیهای جدید در تولید انرژی میباشد و استفاده از هلیم بجای اورانیوم که بسیار قوی تر و سالم تر تشخیص داده شده است یکی از گزینه ها میباشد. در طول چند دهۀ گذشته سرمایه داران غرب برای کسب سود بیشتر سیاست فروش مدلهای قدیمی کالاهای خود و فروش کارخانجات فرسوده خود را با حیله های گوناگون وتحت عنوانهای فریبنده ای مانند انتقال تکنولوژی تجربه کرده اند و با ایجاد رقابتهای کاذب در کشورهای نیازمند،اینگونه کالاها را با قیمتهای چند برابر به فروش رسانده اند. پول هنگفتی که از طریق ایران بابت یک نیروگاه قدیمی به روسیه پرداخت شده و میشود، ظاهرا کشورهای غربی را وسوسه نموده است که کشورهای پولدار منطقه را از این طریق سرکیسه کنند. و در این میان موضوع اتمی ایران هم بهترین بهانه برای تحمیق این کشورها و ایجاد احساس رقابت برای بالابردن قیمتها شده است. اینجاست که ضرورت وجود جریانات به ظاهر تندروانه همچون حکومت فعلی ایران وطالبان و بن لادن برای پیشبرد اهداف سرمایه داران مشخص می گردد. و معلوم میشود چرا اینگونه جرایانات بدون مخالفت جدی و بلکه با حمایت پنهان آنها ایجاد میشوند تا بموقع مورد بهره برداری قرار گیرند.

۳ نظر:

  1. ببخشید ها چطوری از هلیم استفاده می کنید؟ هلیم گاز نادری است که به هیچ طریقی وارد فعل و انفعالات هسته ای نمیشود.
    درست است که الان تکنولوژی هسته ای را لازم نداریم ولی دیگه مزخرف تحویل مردم ندهید.
    شاید منظورت هیدروژن بود؟ هنوز غرب هم نتوانسته است از هیدروژن به عنوان سوخت هسته ای استفاده کند.

    پاسخحذف
  2. تحليلت شبيه تحليل‌هاي دكتر عباسي يا ازغدي كه بنياد تحليل‌هاشان را بر دروغ استوار مي‌سازند است. دروغ براي رسيدن به هدف متعالي توجيه مي شود.
    نه برادر، اون تكنولوژي شواهد و قراين شما هنوز در اول راهه. تازه دارن يه نيروگاه ازمايشي تو فرانسه مي‌سازن كه تا 2012 اگه تونستن از تبديل هيدروژن به هليم انرژي دربيارن (سال دوم راهنمايي خونديم فيزيكش رو). اين تحليل انتقال تكنولوژيت هم كه به كلي بي‌معناست. اگه يه زمينه ديگه برا وبلاگ‌نويسي پيدا كني شايد بهتر باشه. باي

    پاسخحذف
  3. فکر میکنید همه فقط دو قدم جلو پایشان را میبینند؟ مگر تا 2012 چقدر وقت است ؟در مورد انتقال تکنولوژی همین طور است . کافی است نتیجه اش را در ایران بررسی کنید .

    پاسخحذف